Miljö & Kvalitet

Miljöansvar och kvalitet är viktiga frågor för oss. Klicka för att läsa mer om vårt målmedvetna arbete

Läs mer

Prisförfrågan

Fyll i vårt enkla formulär för att få en offert på din trycksak

Gör förfrågan

Ladda upp filer

Enkel och snabb filöverföring med FTP-klient eller direkt i webläsaren

Ladda upp här

Logga in

Här loggar du in till Tryckeri AB CA Anderssons onlinetjänster CAA Online och CAA Prepress Portal

Klicka här

Nyhetsarkivet


Nu är den här, Ystad & Österlen guide 2014! I guiden finner du tips om utflyktsmål, nöjen, mat, konst och mycket annat. Guiden finns att hämta på turistbyråer i hela skåne. Du kan även läsa den online eller ladda ner den här.

 

xrosscom

Vad är nyckeln till lyckade DR kampanjer?

Enligt vårt sätt att se det, är det ganska enkelt. Nyckeln är att ha rätt erbjudande till rätt målgrupp i rätt tid. Lyckas man uppfylla dessa tre parametrar har man redan där skapat sig goda förutsättningar för en lyckad kampanj. Men vi vill gå längre än så!

Vi kombinerar olika analoga och digitala kanaler som t ex personifierade trycksaker, hemsidor, SMS eller varför inte Facebook. Detta gör inte bara kampanjen effektivare utan även mätbar i realtid under tiden kampanjen pågår. Ett betydligt enklare sätt att satsa budgeterade marknadsföringspengar på precis rätt kanal och aktivitet.

All flerkanalspublicering (crossmedia) bygger på en databas som under kampanjens gång kompletteras med mer och mer information som används för att göra framtida kampanjer än mer träffsäkra. Genom att utnyttja denna information, skapar vi automatiserade kampanjer som utan handpåläggning hjälper dig att skapa ”heta” leads eller rentav konkreta affärer. Se verktyget som din digitala säljare!

Nedan kan du se exempel på två pågående kampanjer.

DittNyaBadrum

dnbDittNyaBadrum i Staffanstorp använder sig i sin kampanj av kanaler som tryckta vykort, tidningsannonser, hemsida och olika sociala medier. Var gärna med och tävla om en snygg badrumsinredning (värd ca 20.000kr) Här hittar du tävlingen.

 

 

Harald Nyborg

hn-v9För Harald Nyborg har vi byggt en kampanj med hjälp av QR-kod som vid scanning ger kund tillgång till kraftigt rabatterade priser på utvalda produkter. Ta gärna del av dessa erbjudanden du med, scanna QR-koden på bilden nedan eller klicka här.

 

 

 

 

Fredrik Löfberg

Kontakta mig så berättar jag mer!

Fredrik Löfberg
040-642 68 42

Nu är vintern här på riktigt och då vill vi erbjuda dig härligt varma jackor till riktigt förmånliga priser!

Du kan välja mellan tre snygga modeller av senaste snitt! Vill du ha din företagslogga på bröstet så ingår det i priset.

Erbjudandet gäller t.om. 15:e mars.



malamute vinterjackor

Kontakta mig så berättar jag mer!

Paul Sandell

040-642 07 05.

 

Vi ser tillbaka på ett händelserikt 2013. Här nedan kommer ett litet urval av vad ni har kunnat läsa om här på www.caa.se under 2013. Vår VD pryder omslaget på Grafiskt Forum AGI. VD omslag AGI Vi utökar produktsortimentet med profilkläder. Vi får i uppdrag av Crowd att montera golvdekor på Emporia köpcentrum i Malmö. Golvdekor Vi sjösätter enklavykort.se EnklaVykort.se Vi pryder Sturups flygplats med kommunikationskonceptet ”We are one” inför ESC 2013. Vi får fortsatt förtroende när Lunds Energi blir Kraftringen. Ystad & Österlen guiden blir uppmärksammad av Ystads Allehanda Guide Ystad och Österlen 2013 Vi har flera kundaktiviteter Vi påbörjar vår flytt till Östra Hindbyvägen Vi sponsrar Team Rynkeby och Barncancerfonden Team_Rynkeby Vi uppmärksammas som Malmös äldsta tryckeri i en artikel i Sydsvenskan Vi vill tacka alla, kunder och leverantörer för ett händelserikt 2013. Nu blickar vi fram emot ett spännande och utmanande 2014!

Vi är stolta över att kunna titulera oss som Malmös äldsta tryckeri. Även om vi idag är ett modernt fullservicetryckeri med många verksamhetsområde är det ibland trevligt med en tillbakablick. I en artikel från Sydsvenskan den 29/12-2013 kan du läsa om Malmös tryckerier i slutet på 1800-talet.

På en Malmökarta från 1871 finns alla viktiga byggnader utmärkta. Däribland tre tryckerier.

Politikern Carl August Andersson satt i riksdagen. 1869 startade han boktryckeriet C A Andersson & Co på Rundelsgatan, i hörnet av Kattsundsgatan. Malmös äldsta tryckeri finns än i dag.

Ett stenkast därifrån, likaledes på Rundelsgatan, på hörnet av Djäknegatan låg Förlags AB. Härifrån utkom Sydsvenska Dagbladet, grundad 1870 av lektor Carl Herslow, även han blivande riksdagsman, tillika ordförande i Malmö stadsfullmäktige. På Stortorget hade Lundadocenten Bernhard Cronholm en bokhandel med tryckeri. Sedan 1848 gav han ut tidningen Snäll-Posten.

Det var tryckeriet, förlaget eller bokhandeln som var varumärket, inte publikationerna. Utgivarna var akademiker med politiska ambitioner. En tryckpress var inte som vilken industri som helst. Bortom de ekonomiska aspekterna fanns det plats för ideologier. Den som hade kunskapen och ett tryckeri ägde också ordet och makten att påverka.

Läs hela artikeln på här på sydsvenskan.se.

Under november månad har Lunds Energikoncernen samlat sina varumärken under namnet Kraftringen. CA Andersson kommer att fortsätta att optimera koncernens hantering av trycksaker. Kraftringen använder sig av ett intuitivt webbaserat gränssnitt som gör det enkelt för användarna runtom i landet att beställa och samordna sina leveranser.

Vi har även hjälpt Kraftringen med att ge deras tjänstefordon en ny skepnad. Det nya varumärket pryder nu även skyltar, dekaler, flaggor och utställningsmaterial.

Läs mer om namnbytet på Sydsvenskan.